24/7 ondersteuning versterkte het bedrijf

Tijdsverschillen tussen continenten waren in het verleden een groot probleem voor mode- en retailbedrijf Samsøe Samsøe & Envii. Daarnaast moesten ze de volledige organisatie naar de cloud migreren. De oplossing bestond erin om samen te werken met een totaalserviceprovider die zowel de hardware als de cloudserverinfrastructuur beheert en tegelijkertijd 24/7 IT-ondersteuning biedt.

Simeon Solarsky, IT Operations Lead bij Samsøe Samsøe & Envii, vertelt dat hij zijn werk bij het bedrijf met plezier doet. Voor zijn huidige functie werkte hij dertien jaar met IT-infrastructuren, automatisering en ERP-systemen, ook binnen de mode en retail.

– Met mijn eerdere ervaring bij grotere bedrijven, vond ik het echt boeiend om samen met het management te kunnen brainstormen over de toekomstige richting van het bedrijf. Het bedrijf is bekend in Denemarken en ik ben erg blij dat ik deel mag uitmaken van het groeitraject buiten Denemarken en Europa.

Zoals in elke functie zijn er natuurlijk uitdagingen. De uitdaging waar Simeon tegenaan liep was de migratie van een lokale infrastructuur naar Microsoft Azure Cloud. Simeon legt uit:

– Toen ik bij het bedrijf kwam, waren ze net begonnen met de migratie. Zo’n project is echter niet eenvoudig, aangezien het bedrijf ononderbroken moet blijven draaien en bedrijfskritische toepassingen en infrastructuur moeten blijven werken zoals normaal.

Succesvolle migratie naar de cloud

Op zoek naar een IT-partner die de overgang zo soepel mogelijk kon maken, kwam het bedrijf bij Dustin terecht. Een geslaagde match, aldus Simeon:

– Met Dustin als partner konden we de migratie van de organisatie naar de cloud plannen en uitvoeren. De keuze voor een IT-partner was vrij eenvoudig. Dustin was al onze hardwareleverancier en toen we de toekomst van Samsøe Samsøe & Envii met hen bespraken, beseften we dat het zinvol was om dezelfde partner te kiezen voor onze hardware en cloudinfrastructuur.

Doordat het team de IT-infrastructuur niet meer zelf hoeft te beheren, kan het zich concentreren op andere belangrijke bedrijfstaken en projecten.

– Aangezien we actief zijn in vijftien verschillende landen op verschillende continenten, was het tijdsverschil een aanzienlijke uitdaging. Het was lastig om 24/7 hoogwaardige ondersteuning op afstand te bieden aan al onze winkels en medewerkers in onze kantoren.

“Dat iemand anders 24/7 onze IT beheert en 24/7/365 ondersteuning kan bieden, heeft ons enorm geholpen”, zegt Simeon.

De juiste oplossing door ervaring

Bij een samenwerking is het belangrijk dat er een goede relatie is tussen de partijen. Simeon is heel positief over de samenwerking met zijn contactpersoon bij Dustin.

– Ik heb hem ongeveer acht maanden geleden ontmoet en in deze korte tijd is onze werkrelatie sterk gegroeid. Hij is een beetje mijn ‘Zwitsers zakmes’, met zoveel ervaring op verschillende gebieden. Zijn aanpak is uitstekend omdat hij echt de juiste oplossing voor ons wil zoeken. Hij is een echte partner en wil niet alleen een ‘oplossing verkopen’, zegt Simeon.

Simeon is optimistisch over de toekomst.

– We blijven onze activiteiten bij Samsøe Samsøe & Envii in nieuwe richtingen uitbreiden. Samen met onze Dustin-vertegenwoordiger bespreken we al hoe we onze samenwerking nog verder kunnen versterken.

Hij is een beetje mijn ‘Zwitsers zakmes’, met zoveel ervaring op verschillende gebieden.

– Simeon Solarsky, IT Operations Lead bij Samsøe Samsøe & Envii.

Onze oplossing

Uitdaging

Samsøe Samsøe & Envii moest zijn complexe IT-omgeving transformeren met een lokale infrastructuur. De grootste uitdaging was dat alle activiteiten tijdens het proces zonder onderbreking moesten blijven draaien. Ze beseften ook dat ze het beheer van de IT-infrastructuur aan een andere partij moesten overdragen, zodat zij zich konden concentreren op andere bedrijfskritische taken. Bovendien moesten ze hun IT-ondersteuning uitbesteden, aangezien het bedrijf actief is in 15 verschillende landen op verschillende continenten, waardoor het tijdverschil een groot probleem was.

Oplossing

De volledige IT-omgeving werd gemigreerd naar Microsoft Azure Cloud. Azure omvat functies zoals antivirusbewaking en automatische updates voor besturingssystemen en back-ups. Met de implementatie van Modern Workplace kunnen Samsøe Samsøe & Envii nu ook alle werknemers altijd een digitale werkplek aanbieden. Bovendien omvat Modern Workplace een uitgebreide 24/7/365 -ondersteuning voor gebruikers, waardoor de interne IT-afdeling wordt ontlast.

Resultaat

Doordat ze nu beschikken over een totaalservicepartner voor het beheer van hun IT-infrastructuur, hebben ze een beter zicht op hun IT-ondersteuning en kunnen ze zich beter concentreren op hun internationale groei. De mogelijkheid om 24/7/365 ondersteuning op afstand aan te bieden aan alle winkels en kantoren, bespaart het bedrijf zowel tijd als kosten. Bovendien heeft de antivirusbewaking het bedrijf veiliger gemaakt.

Over Samsøe Samsøe & Envii

Het bedrijf werd in 1993 opgericht in Denemarken door de gebroeders Samsøe. Wat begon als een kleine sieradenwinkel, is tegenwoordig uitgegroeid tot een wereldwijde retailer en een internationaal modehuis. Het merk richt zich nu op de productie van hoogwaardige kleding, schoenen en accessoires voor zowel mannen als vrouwen. Sinds 2000 is het merk eigendom van Peter Sextus en Per-Ulrik Andersen.

Persoonlijk advies nodig van onze consultants?

016- 796 200

Maandag – Donderdag 09:00 – 17:30

Vrijdag 08:30 – 17:00

Verstuur bericht

via ons contactformulier

Contact opnemen

ContactformulierClose

Bedankt voor uw interesse in Centralpoint. Op werkdagen tussen 8:30 en 17:30 uur kunt u voor zakelijk IT advies live met een van onze medewerkers chatten of whatsappen. Laat hieronder uw vraag achter dan zorgen wij er voor dat u binnen 1 werkdag een antwoord krijgt.

* u kunt als Consument niet bij ons bestellen. => Lees hier onze privacy- en cookieverklaring