Net Promoter Score

Net Promoter Score (NPS)

Dustin is al geruime tijd bezig met de klantfeedbackmonitor. Door de feedback van onze klanten zijn wij als organisatie in staat om nog sneller te reageren op veranderende behoeftes bij onze klanten. De resultaten uit de klantfeedbackmonitor leveren ons uiteindelijk een Net Promoter Score op. Met behulp van de informatie uit de klantfeedbackmonitor zoeken wij naar verbeterpunten voor onze dienstverlening. We doen dit natuurlijk op klantniveau door klachten die uit de klantfeedbackmonitor komen direct op te pakken, maar we starten ook verbeterprojecten op organisatieniveau. Meer uitleg hierover kunt u hieronder vinden.

Uitleg NPS

De Net Promoter Score (NPS) is een meetinstrument dat in 2003 is ontwikkeld door management consultant Fred Reichheld van Bain & Company in samenwerking met het bedrijf Satmetrix. Het doel van dit meetinstrument is een eenduidige en eenvoudig te interpreteren klantloyaliteit score te bepalen, die door de tijd of tussen verschillende sectoren kan worden vergeleken. Bij de NPS wordt aan de deelnemers van een onderzoek de volgende vraag gesteld: “In welke mate zou u het bedrijf, merk of product ‘X’ aanbevelen aan vrienden, familie of collega’s?”

De ondervraagden geven hierop een antwoord op een 10-puntsschaal, oplopend van 0 (zeer onwaarschijnlijk) tot 10 (zeer waarschijnlijk). Op basis van het cijfer dat wordt gegeven, is de respondent:

  • Promoter – 9 of 10 – Erg tevreden.
  • Passive – 7 of 8 –  Tevreden, maar vindt dat er nog wel het een en ander verbeterd kan worden.
  • Detractor – 1 t/m 6 – Niet tevreden met de dienstverlening van de betreffende organisatie.

De uiteindelijke NPS wordt berekend aan de hand van de volgende formule: het percentage promoters minus het percentage detractors.

Periodieke uitvraag en verbetertrajecten

Wellicht heeft u al eens een vragenlijst van ons of onze vendoren ontvangen of gaat u deze ontvangen. Periodiek vragen wij onze klanten namelijk wat ze van onze dienstverlening vinden. Het is dan belangrijk voor u om te weten wat de theorie achter de Klantfeedbackmonitor en de Net Promoter Score (NPS) is, zodat u de vragenlijst op een juiste manier kunt invullen.

Met behulp van de informatie uit de klantfeedbackmonitor zoeken wij naar verbeterpunten voor onze dienstverlening. We doen dit natuurlijk op klantniveau door klachten die uit de klantfeedbackmonitor komen direct op te pakken, maar we starten ook verbeterprojecten op organisatieniveau.

Aanmelden klantfeedbackmonitor

Wilt u graag bij voorbaat deelnemen aan de klantfeedbackmonitor van Dustin? Klik dan op onderstaande button en vul het aanmeldformulier in. Wij zorgen er vervolgens voor dat u een vragenlijst van ons ontvangt waarmee u onze dienstverlening kunt beoordelen. Uw feedback is voor ons uiteraard heel waardevol!

Contact opnemen

ContactformulierClose

Bedankt voor uw interesse in Centralpoint. Op werkdagen tussen 8:30 en 17:30 uur kunt u voor zakelijk IT advies live met een van onze medewerkers chatten of whatsappen. Laat hieronder uw vraag achter dan zorgen wij er voor dat u binnen 1 werkdag een antwoord krijgt.

* u kunt als Consument niet bij ons bestellen. => Lees hier onze privacy- en cookieverklaring