Verouderde IT-infrastructuur: professionals aannemen of uitbesteden?

In de huidige economie is technologie essentieel voor het optimaliseren van processen en het behouden van een concurrentievoordeel. Toch worstelen veel organisaties met hun IT-omgeving vanwege toenemende complexiteit en een tekort aan IT-professionals. Steeds meer bedrijven kiezen daarom voor het uitbesteden van IT-diensten om kosten te verlagen, de productiviteit te verhogen en de beveiliging te verbeteren.

Organisaties hebben vaak te maken met een gebrek aan expertise en middelen om complexe IT-systemen effectief te beheren. Dit, gecombineerd met budgettaire beperkingen, leidt tot uitgestelde investeringen, waardoor bedrijven achterop raken bij de concurrentie en kwetsbaarder worden voor cyberdreigingen.

 

Proactieve aanpak

Volgens Pascal van Aken, Portfolio Experience Manager bij Dustin, kiezen organisaties die hun IT willen vernieuwen of overstappen naar de cloud, steeds vaker voor managed services. Hierbij beheert, monitort en onderhoudt een externe dienstverlener proactief de IT-infrastructuur.

“Dit zijn dé momenten dat bedrijven hun blik op de toekomst richten en zich afvragen of ze het beheer en onderhoud van hun IT-omgeving zelf willen en kunnen blijven doen, en welke kosten en consequenties dat vervolgens met zich meebrengt.”, legt hij uit.

 

Focus op de kernactiviteiten

Van Aken legt uit dat veel bedrijven niet de middelen of expertise hebben om hun IT-omgeving zelf te beheren. Door IT uit te besteden en gebruik te maken van managed services kunnen bedrijven zich richten op hun kernactiviteiten en strategische doelen, terwijl ze profiteren van een IT-omgeving van hoge kwaliteit en innovatieve oplossingen die hen een concurrentievoordeel opleveren. Ze kunnen zich weer bezighouden met waar het in hun bedrijf om draait en hoeven ‘s nachts niet meer wakker te liggen van IT-issues”, zegt hij.

 

De voordelen van gestandaardiseerde diensten

Van Aken benadrukt dat Managed Services, die bestaan uit standaardoplossingen, klanten extra voordelen bieden, zoals efficiëntie, consistente prestaties, schaalbaarheid en kosteneffectiviteit. De IT-behoeften van klanten zijn vaak niet erg divers. Bovendien zijn steeds meer bedrijven gewend aan het gebruik van Cloud-oplossingen, die van nature al standaardoplossingen zijn”, legt hij uit en vervolgt: “Vandaag de dag vergt het ontwerpen, bouwen en beheren van maatwerkoplossingen veel tijd en mankracht, terwijl in de IT-behoeften van de meeste organisaties relatief eenvoudig kan worden voorzien met standaardoplossingen. Deze kant-en-klare oplossingen zijn zeer flexibel en schaalbaar en voldoen aan de behoeften van de meeste organisaties. Dus dat is precies wat we doen bij Dustin.

Interesse in Managed Services van Dustin?

Persoonlijk advies nodig van onze consultants?

016- 796 200

Maandag – Donderdag 09:00 – 17:30

Vrijdag 08:30 – 17:00

Verstuur bericht

via ons contactformulier

Contact opnemen

ContactformulierClose

Bedankt voor uw interesse in Centralpoint. Op werkdagen tussen 8:30 en 17:30 uur kunt u voor zakelijk IT advies live met een van onze medewerkers chatten of whatsappen. Laat hieronder uw vraag achter dan zorgen wij er voor dat u binnen 1 werkdag een antwoord krijgt.

* u kunt als Consument niet bij ons bestellen. => Lees hier onze privacy- en cookieverklaring